شناسه خبر : 107991
سه شنبه 10 بهمن 1402 , 16:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت توجه ویژه مجلس به ایثارگران/ لبنان باتلاق رژیم صهیونیستی

هدف اصلی رژیم صهیونیستی این است که به هر صورتی که شده پای برخی از کشورهای قدرتمند منطقه مانند ایران به جنگ کشانده ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواستار توجه ویژه مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین ایثارگری شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، فداحسین مالکی، نماینده ایثارگر مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنفیذ قوانین ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه خاطر نشان کرد: به نظر من در خصوص مصوبات ایثارگری در مجلس شورای اسلامی باید توجه بیشتری نسبت به برنامه ششم به ایثارگران شود؛ هر چند که فراکسیون ایثارگران در این خصوص تلاش می کند، اما به هر حال نگاه مجلسی ها باید بر این باشد که توجه ویژه ای به جامعه ایثارگری داشته باشند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط و ویژگی خاص منطقه خاورمیانه متذکر شد: شرایطی که در حال حاضر و بعد از یورش وحشیانه‌ اسرائیل به غزه و مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین و حماس در منطقه خاورمیانه و جهان به وجود آمده است با گذشته بکلی متفاوت شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بیگناه غزه و حمایت امریکا و کشورهای غربی از جنایات اسرائیل، صف‌آرایی های سیاسی و نظامی جدیدی در منطقه شکل ‌گرفته است؛ اما آنچه که در شرایط فعلی خیلی مهم نمود پیدا کرده، این موضوع است که برخی از کشورها و بخشی از جامعه بین‌المللی در برابر این مسائل سکوت کرده اند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در پاسخ به این سووال که در صورت حمله اسرائیل به حزب الله موضع جمهوری اسلامی ایران چه خواهد بود اظهار داشت: قطعا در آن صورت شرایط فرق می کند؛ همچنان که نسبت به جنگ در غزه شرایط امروز با چند ماه گذشته فرق کرده است. اما من یقین دارم با نگاهی که کشورهای اسلامی و عربی بعد از جنگ در غزه نسبت به گذشته دارند و همچنین حساسیت های زیادی که نسبت به سید حسن پیدا کرده اند، لبنان باتلاق اسرائیل خواهد بود و این یک واقعیت است.

فدا مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و کارشناس سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد تهدیدات از سوی رژیم صهیونیستی باید یادآور شوم که ما همواره این تهدیدات را از سوی اسرائیل نسبت‌ به گروه‌های مقاومت، جریانات اسلامی، چه حماس، چه حزب‌الله و جاهای دیگر داشته ایم و این خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی همیشه وجود داشته است. در واقع زیاده‌‌طلبی‌ آنها توسط آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی همواره حمایت می‌شود.

 نماینده مجلس یازدهم حمله نیروهای چندملیتی، به سرکردگی آمریکا به یمن -که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تهدید به هدف قرار دادن کشتی هایی با مقصد اسرائیل کرده است- را نمونه بارز حمایت کاخ سفید از صهیونیست ها عنوان کرد و افزود: ریشه و اساس حمله آمریکا به یمن، حمایت از موجودیت رژیم صهیونیستی است که توسط اسرائیلی‌ها طراحی شده تا منطقه را دچار چالش و بی‌ثباتی کند و هدف اصلی این است که به هر صورتی که شده پای برخی از کشورهای قدرتمند منطقه مانند ایران به جنگ کشانده شود.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان در توضیح استدلال خود تاکیدکرد: هرچند که آمریکایی‌ها می‌گویند ما مایل نیستیم که جنگ چنین و چنان شود، اما در واقع صحنه‌گردان چالش های منطقه، چیز دیگری غیر از دیپلماسی و احترام به قوانین بین المللی است.

|| معرفی

اینستاگرام
سلام ، با تشکر از فاش نیوز عزیز و قدردانی از زحمات شما و انعکاس اخبار مجلس لیکن همانگونه که میدانیم قوانین مصوب بسیار خوبی داریم و نیازی به تصویب قانون جدید نیست لذا چنانچه همان قوانین مصوب گذشته اجرا شوند اکثریت مشکل ایثارگران حل خواهد شد.
به نمایندگان محترم مجلس اطلاع میدهیم بجای تصویب قوانین جدید که اجرا نشوند دنبال اجرای کامل قوانینی باشند که در گذشته تصویب شدند اما هرگز اجرا نشدند گرچه بودجه صددرصد سالیانه دریافت کردند. رییس فقید بنیاد گفت 70 درصد قوانین اجرا میشوند و نماینده مجلس گفت 30 درصد اجرا میشوند علیهذا نیاز به تصویب قانون جدید نداریم بنابراین نمایندگان مجلس پیگیری لازم برای اجرای قوانین داشته باشند تا ایثارگران به حقوق قانونی برسند.
ظلم بزرگ به جانبازان تصویب پی در پی قوانین بی مصرف ودست وپا گیر بوده که توسط مجلس تصویب شد وهرکس تفسیر متفاوتی از قوانین دارند که همین باعث شد هر سال اجرا قوانین مثل گوله برف حی آب میره تنها مدیران و کارمندان بنیاد هستند که از این بی قانونی سود میبرند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi